O PROJEKCIE
Projekt będzie realizowany w latach 2009 -2011, przez 24 miesiące (1.11.2009 –
31.10.2011).
Promotorem tego projektu jest Zakład Inżynierii Produkcji i Zarządzania w Budownictwie
(Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej). Partnerstwo łączy wiodące w Unii
Europejskiej stowarzyszenia zawodowe: Association of European Building Surveyors and
Construction Experts (AEEBC), Chartered Institute of Building (CIOB, Wielka Brytania),
partner ze zbioru MŚP – Polish British Construction Partnership (Polska) oraz uczelnie:
Darmstadt University of Technology (Niemcy) i University of Universidade do Minho
(Portugalia), które mają ogromne doświadczenie w zakresie dydaktyki w budownictwie,
co gwarantuje odpowiednie proporcje wiedzy teoretycznej i praktyki. Fakt, iż w
budownictwie w Unii Europejskiej działa wiele małych i średnich firm budowlanych, w
których menedżerowie często pełnią funkcje wymagające znajomości wymienionych poniżej
dziedzin wiedzy, w pełni uzasadnia celowość wprowadzenia systemu ciągłego nauczania.
Przyczyni się to do ujednolicenia kompetencji i promowania przejrzystości kwalifikacji
inżynierów, a co z tym idzie zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw budowlanych
na rynku europejskim. Niniejszy projekt jest kontynuacją projektu „Common Learning
Outcome for European Managers in Construction” – „Model certyfikacji i wzajemnego
uznawania kwalifikacji menedżerów i inżynierów budowlanych w Unii Europejskiej –
opracowanie bazy podręczników dla podyplomowych studiów uzupełniających – Biblioteka
Menedżera Budowlanego” (nr PL/06/B/F/PP/174014, realizacja 1 X 2006 – 30 IV 2008)
i ma na celu uzupełnienie kwalifikacji zawodowych zarządzających budownictwem.
Cele projektu będą realizowane poprzez wdrożenie treści kolejnych podręczników,
dostosowanej do następujących – wyłonionych w poprzednich projektach LdV –
następujących dziedzin:
Zaistnienie na europejskim rynku wydawniczym pozycji, zawierających pełne kompendium wiedzy menedżerskiej w budownictwie, wypromuje dialog społeczny, dotyczący dostosowania profilu kształcenia do potrzeb rynku pracy. Wyniki projektu będą wykorzystywane dla rozpoznawania kwalifikacji menedżerów budowlanych działających na rynku unijnym.